Wat voor boom is dit (zie bijgevoegde afbeelding)?

We zijn onlangs verhuisd en nu staat deze boom in onze tuin. We hebben geen flauw idee hoe we hem moeten "onderhouden". Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Het is in elk geval een geënte boom, ik schat een prunus die in de lente knalroze bloeit.
De meeste bomen hebben helemaal geen onderhoud nodig, maar je wil natuurlijk wel weten hoe je hem moet snoeien om hem zo mooi mogelijk te houden. Een prunus is nu net een soort die het WEL nauw neemt.
Wacht even af tot je het zeker weet, laat hem nog even een jaartje zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig houd ik het op een geënte dwergvorm van de iep, hier komen kleine blaadjes aan.
Zijn naam is Ulmus parvifolia ‘Frosty’
Maar pas als er blad aan zit weten we het misschien zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bladeren heb ik afgelopen zomer gezien en die zijn inderdaad erg klein met een kartelrandje. Pleit dat meer voor de iep of kan die prunus (waar stippel het over heeft) ook nog steeds?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg klein met een kartelrandje klopt precies. ook zijn de blaadjes van deze iep een beetje witachtig. zilverachtig, beetje maar hoor, van daar de naam 'Frosty'
Een prunus zal nooit een dunnere onderstam hebben, zoals op de foto, van deze iep was het me wel bekend.
Ook worden prunussen lager geént.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof je onmiddellijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je stippel, soms zit ik er geweldig naast, schaam, schaam,maar bij dit soort van moeilijke, bijna onmogelijke vragen zet ik altijd mijn intuïtie in en meestal heb ik dan zo een naam of een idee van een naam.
Eerst dacht ik even aan een winterbloeiende Prunus, maar dan klopte dat onderstammetje niet meer.