Mijn kersthyacinth is uitgebloeid. Kan ik de bollen nu in de tuin zetten? Wordt dat nog wel wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Eerlijk gezegt, wordt het meestal niets meer.
De bol is uitgeput, door de manier van in bloei trekken.
Na de bloei moet de plant verder uitgroeien, veel blad maken om daarna een sterke bol te kunnen vormen voor volgend jaar.
Maar het is nu winter.
Zo lang het nog niet vriest, zal hij nog een beetje groeien, maar het komend voorjaar zal hij niet bloeien, dat heeft hij immers al gedaan, dus als hij het overleeft, bloeit hij pas in 2013.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond de andere twee antwoorden op zich ook wel goed, maar ik denk dat dit het beste antwoord is en dat het niet meer de moeite waard is om het te proberen

Andere antwoorden (2)

Het is een vochtige koele winter. Als we geen vorst meer krijgen gaat het wel goed. Beter zou zijn om de hyacynth (In pot of op een glas?) in een koele kamer te zetten en tot het voorjaar water te blijven geven. Dan pas in de tuin zetten. Dan krijg je het jaar er op hyacinthen in de tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de tuin zou ik niet doen, goede kans dat ze wegrotten.
ik geef bollen na de bloei geen water meer, en als het loof is afgestorven knip ik het af en gooi de bollen in een kast.
rond oktober kan je ze dan in je tuin poten.
dit is ongetwijfeld niet de officiele manier, maar ik krijg de bollen steeds weer aan de bloei.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zo heb ik het ook jaren gedaan en dit gaat prima.