misschien is dit een domme vraag maar als ik een pit van een appelsien plant komt er dan een appelsienboom uit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alé merci

Het beste antwoord

Dit kan zeker wel. Je zal het goed warm moeten houden .

Stop het in potgrond (voorkeur stekgrond/ kiemgrond) en laat het op een warme plaats van 20 - 25 graden staan. Maak het vochtig (besproeien, niet nat noch droog : vochtig) Het kan wel een tijdje duren tot je een degelijke plant hebt , dus raad ik stekken aan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mercikes. kga da zeker proberen

Andere antwoorden (3)

met 1 zaad is dat vrijwel onmogelijk. Maar als je meerdere zaadjes plaats en het goed verzorgd zou het best wel kunnen lukken, maar dat duurt natuurlijk wel heel lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit een sinaasappelpit kan inderdaad een plant/boompje groeien. (Ze ontkiemen bij een temperatuur van 18 tot 21 graden.) Er komen echter zelden vruchten aan. Voor een sinaasappelboom met vruchten wordt een geënte variant gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat zal wel lukken, vrij makkelijk zelfs, ook met citroenen en mandarijnen lukt dit prima, wel krijg je een wilde soort terug , die slecht of nooit vrucht zal geven.