Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een bamboe vloer op een veranda en op een terras buiten legt, hoe zit het dan met de duurzaamheid en het onderhoud?

Wij denken eraan om op ons terras en op de veranda buiten een bamboe vloer te leggen. We kunnen nergens informatie vinden over hoe zo'n vloer zich houdt buiten. We horen graag ervaringen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik heb zelf geen ervaring met bamboe op de vloer, maar misschien kom je via deze site meer te weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bamboe is wel erg hard maar het is geen echt hout, want bamboe is een grasachtige.
Bamboe lijkt heel duurzaam, maar zal buiten snel gaan verweren en wat jaren later vetrotten.
Voor binnengebruik is het geweldig sterk en mooi materiaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bamboe als hek. Ik vind het wel mooi, maar nu, na jaren, valt het wel uit elkaar. Elke tak lijkt te versplinteren. Vogels pikken en ook stukjes uit voor nestmateriaal. Ik heb onbewerkt bamboe, hoe dat met een vloer zit weet ik niet. Mijn hek heb ik nu een jaar of 7, en het is nu wel erg fragiel geworden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding