Als je een bamboe vloer op een veranda en op een terras buiten legt, hoe zit het dan met de duurzaamheid en het onderhoud?

Wij denken eraan om op ons terras en op de veranda buiten een bamboe vloer te leggen. We kunnen nergens informatie vinden over hoe zo'n vloer zich houdt buiten. We horen graag ervaringen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

ik heb zelf geen ervaring met bamboe op de vloer, maar misschien kom je via deze site meer te weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bamboe is wel erg hard maar het is geen echt hout, want bamboe is een grasachtige.
Bamboe lijkt heel duurzaam, maar zal buiten snel gaan verweren en wat jaren later vetrotten.
Voor binnengebruik is het geweldig sterk en mooi materiaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bamboe als hek. Ik vind het wel mooi, maar nu, na jaren, valt het wel uit elkaar. Elke tak lijkt te versplinteren. Vogels pikken en ook stukjes uit voor nestmateriaal. Ik heb onbewerkt bamboe, hoe dat met een vloer zit weet ik niet. Mijn hek heb ik nu een jaar of 7, en het is nu wel erg fragiel geworden...