Ongewenste paddestoelen in tuin?

Ik heb een hoek van 6m² grind in mijn tuin.Hieronder zit worteldoek.
Telkens groeien hier paddestoelen op,alleen bij een regenbui sterven deze af.
Vorig jaar had ik ook al dit probleem en heb alle stenen verwijderd en nieuwe stenen gebruikt. Ook het worteldoek is vernieuwd.
Hoe kom ik van die paddestoelen af? iemand een idee?

12 jaar geleden
in: Tuin
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat enorm jammer dat u de paddenstoelen niet kunt verdragen. Als u eens wist hoe weinig kinderen er ooit in hun leven een heksenkring hebben gezien ... Ik hoop van harte dat u nog even na denkt voordat u de paddo's definitief het veld laat ruimen.

Antwoorden (5)

bespuiten met bleekwater is goedkoop en effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paddestoelen die jij in je tuin hebt, zijn winterharde vaste planten, die dus ieder jaar terug kunnen komen.
De paddestoelenplant zelf, zit in de grond, daar kan je moeilijk bij.
Ik zou een emmertje pakken, ze plukken en je bent er van af, hoe simpel kan het leven soms zijn.

Toegevoegd na 43 minuten:
Paddestoelen leven niet van stenen of worteldoek, maar van levende of dode organische stoffen, meestal dode wortels die in de grond zitten.
Stenen vernieuwen heeft dus geen enkele zin gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stenen vervangen zal niet helpen, het mycelium (de eigenlijke zwam) zit in de grond eronder.
Als je er echt vanaf wilt is er een methode die _misschien_ werkt: alle grond vervangen op de plek waar ze staan, met een ruime marge.
Dan haal je namelijk de schimmel weg waarvan de paddenstoelen de vruchtlichamen zijn.
Als ze ergens in de omgeving staan, heb je dan nog kans dat ze over een jaar weer in je tuin staan, want kennelijk is dat een prettige plek voor ze.
Als ze je echt dwarszitten, zou ik ze wegplukken of zodra ze opkomen met water overgieten (hoewel de grond eronder dan weer vochtiger wordt en dus ideaal om nieuwe paddenstoelen te krijgen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou flink kalk kunnen strooien, daar houden paddestoelen niet van.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Klopt als een bus.
Dit komt omdat de grond onder uw doek te zuur is, dus bestrooien met iets wat de Ph hoger maakt zoals reeds eerder aangegeven: kalk.