Waarom zijn veel bomen (in het buitenland) aan de onderkant wit geschilderd?

In het buitenland kom ik vaak bomen tegen die aan de onderkant zijn wit geschilderd. Eerst dacht ik dat het was voor het verkeer (opvallend in het donker) maar later zag ik het ook in boomgaarden en tuinen. Dus heeft iemand hier een verklaring voor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
27K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joophy, dat heb ik me nu ook al vaak afgevraagd ! Goeie vraag !

Het beste antwoord

Dit wordt gedaan, om er voor te zorgen dat bacteriën en ongedierte de stam van de boom niet aantasten. Het wordt ook gedaan om te voorkomen dat bijvoorbeeld mieren de boom niet inklimmen.

Door de verf blijven deze kleine beestjes op de grond. Mede gezien het feit dat tegenwoordig het wit schilderen ook wordt gedaan als vorm van decoratie. Vooral rondom terrasjes en kerkjes, maar van oorsprong heeft het dus een beschermende werking.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal Is er dan op die weg geen licht en is met de auto beter tezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Grapjas!
Het wit schilderen meestal met latex voorkomt bijvoorbeeld vraat door konijnen.. De kleur blijft meestal een tijd ...