Wie weet waar ik een rode vlinderstruik op stam kan kopen?

Ik zoek al jaren een rode vlinderstruik op stam.
En met rood bedoel ik ook echt rood.
En zo ja waar is deze verkrijgbaar.
Antwoord graag met link naar site.

12 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Het beste antwoord

En echte rode vlinderstruik is nog niet op de markt.
Misschien wel in iemands proefveld of laboratorium.

Wat er het dichtste bij komt is de buddleja "Royal Red", maar die is meer Karmijn of Magenta.
Zie http://www.kleuroke.nl/kleurenwaaier.jpg

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarom zou je de buddleja op stam willen hebben eigenlijk ?
Die entplaatsen zijn vaak heel erg gevoelig voor ziekten.
En enten doen ze alleen wanneer de onderstam sterker is dan de plant waar het om gaat. Maar de buddleja is van zichzelf al oersterk.

Wat je kunt doen om dan toch een boomvorm te krijgen is gewoon op snoeien. De ouderwetse methode. 1 Mooie dikke tak laten staan en alles er onder of er omheen weg knippen of zagen.
Hooguit 1 cm tak laten staan. Laat je meer staan dan sterft dat toch maar af en dan is je boomeffect verdwenen.

En nu maar hopen dat deze royal Red een even sterke variant is als de meer gangbare varianten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Dat wordt dan wachten op een echte rode variant.
Maar de aanhouder wint tenslotte.
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

stap gewoon eens een groot tuincentrum binnen. over het algemeen verkopen ze hier wel vlinderstruiken, want deze struiken zijn in Nederland behoorlijk geliefd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
njet. rode hebben ze daar niet.
moet je echt een gespecialiseerde kweker hebben, als ze al bestaan. heb ze zelf nog nooit gezien.
een vlinderstruik is een struik en nooit een boompje.
In echt strenge winters zal hij voor een groot deel bevriezen.
Dus kan je er ook nooit een boompje van kunnen maken.
De meeste struiken op stam, zijn geënt op een wilde onderstam, zoals b.v. een stamroos.
Voor vlinderstruiken bestaan geen wilde onderstammen, dus bestaan er ook geen vlinderstruiken op stam.
Het zal echter wel lukken, met jaren lang snoeien, dat daardoor er een boompje op stam kan ontstaan.
Maar ook dan zal er in de eerste de beste winter het boompje bevriezen en zal de struik opnieuw uit de grond gaan uitlopen en zal het stammetje dood zijn.

'Royal Red' is een zeer bekende rode soort, maar geen idee of en waar deze als stam verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Dit bedoel ik ook een struik geent op een stam.
Ik zal eens op internet kijken naar royal red.
Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef o.a. ook......Het zal echter wel lukken, met jaren lang snoeien, dat daardoor er een boompje op stam kan ontstaan...............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn witte vlinderstruik begon met maar 1 tak. het jaar daarna leek het dus op een boompje op stam. omdat ik dat niet mooi vond, heb ik hem zo kort mogelijk boven de onderste uitlopers gesnoeid
Boomkwekerij de Bock in België verkoop een rode ... Kijk maar op hun internet...