Wat is dit voor bloem?

Toegevoegd na 1 uur:
Deze bloemen staan bij ons in de voortuin, het kwam uit een zak met gemengd zaad maar omdat ik de zaden wil oogsten en bewaren voor volgend jaar wil ik graag weten wat het is.

Ik weet wel zeker dat het geen gerbera is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Dit is een goudsbloenm, oftewel: Calendula Officinalis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

een gerbra..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk een Gerbra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me een gele gerbera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het een zonnebloem.
Google maar eens op zonnebloem & afbeeldingen

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonnebloemen hebben een bruin hart, gerbera's een gele...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt verdacht veel op gerbera's op bijgaande site (tenzij dat geen gerbera's zouden zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Gezien jouw huidige profielafbeelding Hajete: zou het geen kleine soort zonnebloem zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, die Amadea, gezien het weer vandaag kun je elke bloem als een zon in je kamer zien.
Maar dat lijkt me niet de bedoeling van de vragensteller.
Het is een gele magriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ie daar niet te veel bloemblaadjes voor?
Deze bloem ziet er zo perfec uit, het lijkt wel een plastic bloem. Een dubbele margriet ofzo???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen gerbera. Gerbera's hebben een bladrozet onder aan de steel. Op de foto zie je een blaadje hoger aan de steel zitten. Toevallig kwam ik zonet onderweg in een tuin goudsbloemen tegen met ongeveer deze kleur, en ook deze vorm blaadjes. Het is dus inderdaad, zoals hierboven ook al ergens beweerd werd, een goudbloem.