Waar kan ik mijn zwart zand kwijt?

Ik ben bezig met het bestraten van mijn tuin, nou moet ik ca 5kuub zwart zand kwijt/afvoeren, waar kan ik daar mee naar toe? Ik zat zelf te denken om het in het karrespoor van een bospad te gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
59K

Antwoorden (7)

Je kan zand gewoon brengen naar het grofvuil, of vuilverzamelplaats in uw gemeente. Daar wordt al het afval gesorteerd,

Zand valt geloof ik onder bouw- en sloopafval, maar goed, daar wijzen ze je verder naar je juiste plek.

Toegevoegd na 5 minuten:
even een wijziging:
ik dacht ik stuur de link van mijn gemeente met wat te doen met je afval, en daar staat bij zand/grond en aarde dat de gemeente het niet aanneemt, en je het zelf naar een particuliere afvalinzamelaar moet brengen..

ik sta verbaasd, want pasgeleden heb ik nog 5 zakken zand gebracht ( ook uit de tuin ) en die namen ze gewoon in..

Excuses voor mijn verwarrende antwoord, ik zou kijken op de website van je eigen gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huur voor ongeveer 90 euro een container
hij word gehaald en gebracht
en foetsie is de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het op de site gratisoptehalen.nl zet,ben je er zo vanaf.

http://www.gratisoptehalen.nl/toon.php?rid=12&status=aangeboden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou je gemeente kunnen bellen en vragen of ze er een plaatsje voor weten.Hier doe ik dat ook en dan is een bospad vaak de plaats waar ik het mag neergooien.
Of vraag een boer in de buurt die kunnen altijd grond gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak vraagt een gemeente er inderdaad geld voor als je het keurig wilt inleveren.
Overigens is het ook wel een klein beetje bizar om een behoorlijk bedrag te moeten neer tellen voor b.v. een container.
Zelf hebben wij een agrarisch bedrijf in de buurt gevraagd of zij belangstelling hadden (in hun geval om de buitenbak van de manege op te hogen) en daar waren ze zo blij mee dat we voor niets de aanhanger mochten lenen.
Zo was iedereen blij !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet het op marktplaats, er is vast een liefhebber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een boerderij bij jou in de buurt is dan kan je die altijd vragen of je het bij hun kwijt kunt .
Zij hebben altijd wel een plaatsje over voor het zand .