Hoe moeten we deze plant verzorgen?

Help! Wat is dit voor plant? We hebben 'm bij IKEA gevonden, maar er zat geen gebruiksaanwijzing bij. Hoeveel water heeft-ie nodig? Vindt-ie de zon lekker? Tot nu toe heeft-ie zo'n twee keer per week een gietertje water gekregen en hij lijkt nog altijd gelukkig. Wie heeft tips om dit zo te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi huis! Ik denk trouwens dat mijn ouders dezelfde plant hebben, maar hoe die heet.....

Antwoorden (5)

Dat is een Palm plant. Zon kan ie goed hebben en gewoon water geven, niet te nat.
Uitgebreide tips voor Palm planten kun je hier vinden;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt mij een areca.
een vrij sterke plant, die echter niet van volle zon houdt.
halfschaduw vindt deze plant het prettigst.
laat hem ook niet uitdrogen, maar houd de grond steeds licht vochtig.
gedurende de zomer wekelijks wat kunstmest, en hij zal helemaal gelukkig zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
om helemaal precies te zijn: een areca lutescens.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt ed!
ik heb er hier een staan, een fijne en mooie plant :)
Het gaat hier om de Chamaedorea elegans. Hij houdt van een lichte standplaats, maar niet in de zon. Gedurende de groeitijd van voorjaar tot herfst kamertemperatuur en in de rust periode herfst/winter 12-14 graden Celcius. In de groeiperiode de planten spuit gebruiken, omdat ze niet van droge lucht houden. 's Zomers redelijk gieten en in de winter een beetje water geven zodat de boven laag van de grond een beetje vochtig blijft. Ook in de zomer de plant vloeibare mest [pokon] geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
de chamadorea elegans heb ik ook gehad.
lijkt er heel veel op, maar blijft stukken kleiner dan plant van vraagstelster..
Deze plant is een varen die graag vochtig staat en graag op een donkere plaats staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zo doorgaan met verzorgen, ik zie wel dat het een grote plant is.
Dus dan gaat hij ook meer water verbruiken, maar hij ziet er heel gezond uit dus ik denk dat het wel goed zit. Je kunt de plant eventueel overpotten, dat stimuleert de groei en de gezondheid van de plant.
Mocht je hem willen overpotten gebruik dan een mix van 3 kwart potgrond en 1 kwart compost. Wel goed mengen anders word de zuurgraad te hoog