Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik nog meer doen met oude bielzen?

Wij hebben ca. 70m bielzen (3-hoog gestapeld) die half vergaan zijn. Ze moeten nu weg en er komt een hek voor in de plaats. Het afvoeren van Bielzen is echter een kostbare aangelegenheid (zit carboleum op). Nu vraag ik me af wat je nog meer zou kunnen doen met bielzen. Heeft er iemand een (creatief) idee?

Ik denk: Paasvuur, Begraven (Wat gebeurt er dan?), herbruiken als wegverharding (Van die houtsnippers op je pad... Kan dat?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
17.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf heb ik er een wand van gemaakt in een tuinhuisje, zie foto, maar ook achter in ons park, heb ik ze vertikaal geplaatst, heb ik helaas geen foto van, maar is erg mooi.
Zit vol met gaten en ontbrekende stukken, maar is een prima windkering.
verbranden wordt niets, een grote rokende en stinkende boel, voor dagen!
Wel zou je ze ook kunnen gebruiken als grondkering, 3 a 4 bielzen hoog, ook al zijn ze verrot, dan gaan ze nog steeds jaren lang mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke ideeën, +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij!

Andere antwoorden (4)

Geen vuur!

Er zit een zeer giftige stof in! Niet goed voor jou niet goed voor het mileu.

Je zou er een soort kunsr
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werk kunnen maken of naar de vuilisbelt Snippers is ook geen goed idee want door die giftige stof... Als je er een door minnden hakt. Dan ruik je die stof herl erg. En dat zou je dat dan ook op je pad ruiken
Ik zou ze gewoon ingraven want je kunt er niets meer mee doen.
Ze rotten vanzelf weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die stof gewoon in de grond laten zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk, ik gooi mijn afgewerkte olie ook gewoon in een gat in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn er wel ruim honderd.
Verhoogde broders mee afzetten, Zitkuil maken, laten versnipperen als bodembedekking op plekken waar je geen planten wilt (http://www.sdevree.nl/ kan dit lijkt het).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze ook kunnen gebruiken door bij de verhoogde borders met bielzen. Een bielzen zitbank te maken. En als je er echt van af wil een kleine advertentie plaatsen in het huis aan huis krantje bij u in de buurt of een fotootje op marktplaats kan ook tot de mogelijkheden behoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding