Ik heb wilde wingerd in mijn tuin, kan iemand mij vertellen hoe ik dat er weer uit krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilde wingerd is helemaal niet zo'n enge woekerplant, je haalt hem er zo uit, heb je misschien iets anders?

Antwoorden (2)

Het simpele antwoord: lostrekken en uitgraven.
Het vervelende antwoord: als de wingerd tegen je schutting of muur aangegroeid is zul je te maken krijgen met de hechtwortels. Hechtwortels zijn eigenlijk niet of niet makkelijk te verwijderen, let daarom altijd goed op voor welke klimplant je kiest.
Als het een houten ondergrond is kun je het beste gaan schuren en overschilderen is het een muur dan wordt het lastig. Wacht dan totdat de gehechte dode ranken uitgedroogd zijn en probeer ze zover mogelijk los te trekken.
Je kunt de restjes wegkrabben met een staalborstel. Ook kun je de hogedrukspuit erop zetten maar denk aan je voegwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de plant zit met wortels in de grond, dus even een spa er bij, wat spitten en hij is er uit, begrijp je probleem niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, je hebt een nieuwe foto van jezelf geupload, leuk! Op deze foto zie je er stukken vriendelijker uit dan op je vorige foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SORRY IK HEB NIETS GEDAAN HOOR....HIHI
MAAR ALS JIJ HEM LEUK VIND IS HET TOCH OKE....
MAAR OP MIJN VRAAG TERUG TE KOMEN,IK HEB HEM NIET GEPLANT HOOR....IS AAN KOMEN WAAIEN,EN HELEMAAL VERSTRENGELD MET MIJN PLANTEN,EN TREK JE ER ECHT NIET ZOMAAR UIT...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annigje , ja een stuk vriendelijker he, scheelt me weer puntjes :-))) maar lydialedder , heb je het wel over een wilde wingerd?
Die komen nooit zo maar aanwaaien!!
Bedoel je niet de gewone klimop?
ja die zit overal met zijn wortels vast, dus op de knietje met een snoeischaar en stengel voor stengel afknippen en er uit trekken e.v.t. met de schop er onder.