is dit n mot vlinder of n vlinder?

het zat vorig jaar bij ons onder de veranda en is ongeveer n cm of 10 groot.als het de vleugels iets opende leek t net of er n doodskop tevoorschijn kwam op zn lijf.
weet iemand wat t is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Dit is de ligusterpijlstaart en dat is en nachtvlinder .

Toegevoegd na 1 minuut:
Motvlinder wordt gezegd , maar beter is nachtvlinder.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foto`s staan erbij.en ja t is de ligusterpijl staart.
bedankt adriana.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, lijkt een heel exotisch beest als je ze voor het eerst ziet ;-)

Andere antwoorden (2)

Volgens mij een mot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht eerst aan de doodshoofdvlinder, maar die is het niet. Het goede antwoord is door de vorige gegeven.

Hier meer informatie via de bron waarmee ik dat antwoord heb gecontroleerd.