Mijn dahlia's worden opgevreten door allerlei beesten. Hoe kan ik dit voorkomen?

Slakken kan ik gewoon wegplukken en in de groencontainer doen. Maar het is niet afdoende. Welke insecten zijn er nog meer dol op dit soort bloemen ( daar gaat het vooral om) en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
17.4K

Het beste antwoord

Cicaden, Wantsen en Oorwurmen, Rupsen, Slakken en Emelten zijn ook dol op Dahlia's.

Hier staat beschreven wat je er tegen kunt doen:

http://members.lycos.nl/bouman102/photoalbum24.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat het een heerlijke bloem is. Heel bruikbare reactie, dank je wel. Hier kan ik wat mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan!

Andere antwoorden (2)

Ze kunnen last van luizen hebben,zijn meestal zwart kun je zien,maak een sopje van een beetje groene zeep en besproei ze hier mee,ook een beetje spiritus met water helpt.
doe het niet in de brandende zon ,maar s,morgens heel vroeg,of nog beter s,avonds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo in het midden van de zomer kunnen dahlia's last krijgen van wantsen.
Deze zuigen met hun snuit sap uit de zeer jonge blaadjes en laten daarbij heel kleine gaatjes achter.
Deze zijn bijna niet te zien , maar als de jonge blaadjes later uitgroeien , groeien de gaatjes ook mee en worden groter , dan pas gaan ze opvallen.
Als je dan gaat zoeken vindt je niets!
Het is immers al veel eerder gebeurd.
Wat te doen?
Nou niets ,de meeste wantsen zijn al lang weg en de gaatjes gaan met spuiten ook niet meer dicht.
Pluk nu regelmatig bloemen en/of haal de oude bloemen weg, daardoor ontstaat er een goede groei en zie je het later niet meer.