hoelang duurt het voor er broccoli zichtbaar is in de plant? heb hem nu al zeker anderhalve maand buitenstaan maar nog niets te zien.

de plant is wel behoorlijk maar ik zie geen enkele kool.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.9K

Het beste antwoord

Dit kan nog wel een maandje duren hoor. Broccoli is een zomergroente. De plant zelf kan wel bijna een meter doorsnede bereiken: Hoe groter de plant, hoe groter de broccoli (Wat de bloemknoppen zijn van de plant).

Haal na het oogsten van de bloemknop de plant niet weg: De plant gaat dan allemaal zijtakjes maken, waar kleine broccoli-tjes in komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een goed teken dat er nog geel bloem( broccoli) in komt, als het goed gaat moet er eerst een flinke plant ontstaan en pas daarna de broccoli zelf.
Hoe harder de plant nu groeit hoe langer het duurt, hoe meer er straks te oogsten valt en die groei is ook weer afhankelijk van de grondsoort en het weer.
let op! Na het afsnijden van de eerste broccoli, komen er later weer nieuwe aan, wel wat kleiner, maar vaak wel meer, dit kan nog een hele tijd doorgaan, zeker bij een grote gezonde plant.
Het is dus niet te voorspellen wanneer je de eerste zal zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brocolie heeft net als bloemkool ongeveer 100 dagen nodig tot de oogst ,