Ik heb een bieslook plant en die is gaan bloeien. Kan ik hier zaad uit winnen?

En hoe pak ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Je kan van een bieslookplant zaadjes winnen, die je later kunt zaaien en waar je nieuwe plantjes van kunt winnen.
Een bieslookplant is wel een vaste plant en laat je de bloemen opkomen tot je er zaad van kunt winnen, dan kun je wel geen bieslook meer oogsten voor de soepen, de salades e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel wat laat, sorry hiervoor, maar een bieslookplant is ook heel makkelijk te scheuren. Haal de plant voorzichtig uit de grond en verdeel het wortelgestel in een aantal pollen. Plant deze in de volle grond, niet te ver uit elkaar en houd ze de eerste week tamelijk vochtig. Alle pollen groeien aan en je houdt een grote bieslookplant over.

Andere antwoorden (1)

ja hoor, goed in de gaten houden tot de zaadjes rijp zijn, maar nog net niet afvallen.
goed laten drogen, en volgend voorjaar kan je zaaien.
je weet dat bieslook een vaste plant is die ieder jaar weer uit zichzelf terugkomt?
Rieneke1