ik plaats een serre in mijn tuin 3op 6m waar plaats ik mijn serre in mijn tuin ? grond 500 vierkante m. grote terras achter huis is zuidkant.

grond ligt rechts van voorkant huis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je nog een keer uitleggen wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de serre om in te zitten of voor planten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een serre voor bloemen in te planten
Ik weet niet de ideale plaats in mijn tuin
ik had graag tips of met wat ik rekening best mee hou.
paulus811
13 jaar geleden
Heet dat niet gewoon een 'kas'? Mijn begrip van een serre is dat deze altijd aan een woning vast zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het ook al zo'n vreemde vraag.
Ja, misschien is dit Belgisch en noemen de Vlamingen een plantenkas een serre?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.serre
(Frans: broeikas) Voornamelijk uit glas (gevat in ijzer of hout) bestaande uitbouw aan een woonhuis, die via deuren in directe verbinding met de tuin staat voornamelijk vanaf de 19e eeuw.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/serre 3.serre
broeibed, broeikas, oranjerie, kas
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/serre

Het beste antwoord

Zet 'm daar waar ie niet in de weg staat maar wel bereikbaar is. Zorg dat je bescherming tegen zon hebt tenzij je er een tropische kas van wilt maken.
Denk aan een fundering (als die niet bij de kas zit), een tappunt voor water (leiding of regenton).
Zet de kas niet op een plek vlakbij grote bomen: als daar een tak af waait op je kas heb je kans op schade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft weinig zin om een serre van 3 X 6 te gaan plaatsen als je niet al zelf het ideale plekje in je hoofd hebt. Ik neem aan dat je een bepaalde gedachte bij die serre hebt?
Hoe zie je het voor je? Wil je er op een afgeschermde plaats kunnen zitten? In de schaduw of in de zon? Wil je uitzicht hebben op die ene boom of juist niet op het huis van die ene buren.
Als je geen idee hebt over die ene plek dan moet je geen serre plaatsen, je gaat toch geen serre plaatsen om het plaatsen alleen?