Waarom vliegen beesten tegenramen aan?

Ze hebben toch ogen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stommevraag.nl :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde ik ff weten, het is namelijk zo irri als je in de tuin zit en je hoort de hele tijd tok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD hahahaha geweldig!!!

Het beste antwoord

Omdat glas niet goed zichtbaar is. Het lijkt net lucht. Vlieg je lekker zoemend door het perfecte voorjaarszonnetje, en dan ineens: boink! Hoofdpijn:(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ze ogen hebben, wil dat dan zeggen dat ze die voornamelijk gebruiken om voorwerpen te herkennen? Bij de mens wel, maar bij andere dieren is dat vaak anders. Die gebruiken andere zintuigen soms i.c.m. voelsprieten of hun poten.

Een raam is iets wat ze niet of nauwelijks kunnen zien en is ook niets natuurlijks. Je loopt nou eenmaal niet door de woestijn en ziet daar ineens een verdwaald raam liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vaak zien we zelfs mensen tegen super schone deuren aanknallen xD TE komisch:p goed antwoord ++ :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha idd!
Van vliegen weet ik dat ze bijna blind zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons fladdert er ook steeds een pimpelmeesje tegen het raam. Het vogeltje pikt dan kleine vliegjes of mugjes.

Toegevoegd na 16 minuten:
je hoort dan ook steeds tok tok tok, zoals jij waarschijnlijk bedoeld,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het geen roodborstje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die doet tik tik Moolkees!
vogels kijken tijdens het vliegen meestal naar beneden op zoek naar voedsel ook letten ze niet op stilstaande objecten maar letten vooral op bewegende dingen .
een molentje of iet anders voor je raam wat beweegt in de wind kan voorkomen dat vogels tegen je ruit aanvliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Insecten ogen zijn veel slechter.
2. Bijvoorbeeld vliegen zien maar een heel klein stukje van het raam, ze zien dus niet dat het een raam is.
3. Ze weten niet dat je er niet doorheenkan.