Is urine goed voor planten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, er zitten te veel zuren in urine. Daarvan gaan ze dood. Heb je nooit een vergeelde conifeer gezien? Daar piesen de hondjes altijd tegenaan.

In urine zit vooral ureum en dat is een stikstofverbinding in een sterke concentratie, hierdoor kunnen je planten verbranden, maar zou je het verdunnen, dan zullen ze er prima van groeien. Heel goed te zien bij mensen die een vrouwtjeshond hebben die op het gazon plast, er ontstaat dan een grote plek, die in het midden verbrand is, maar daaromheen is er een ring te zien van heel hard groeiend, donkergroen gras, in die buitenste ring is de concentratie van de urine minder sterk, dus groeit het gras er van!!!

ik zeik graag in de tuin. op de plek waar k altijd sta te zeiken is het buxusplantje nu dood. dus nee het lijkt me niet best

heb een klein boompje voor mijn deur en daar plassen honden tegen aan, na een paar jaa was die boom dood, dus het lijkt mij niet goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100