Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel graden vorst kunnen viooltjes aan?

Heb ze zaterdag buiten geplant, vandaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
33.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Viooltjes zijn supersterk. Ze kunnen makkelijk 5 graden vorst aan.

Soms zie je ze 's ochtends helemaal bevroren en slap bij hangen en 's middags zien ze er weer fris en vrolijk uit.

Bij ons verderop bij een café heeft de hele winter viooltjes gestaan. Gewoon met bloemetjes er nog aan en we hebben toch een behoorlijk strenge winter gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Viooltjes kunnen goed tegen vorst, soms bloeien ze zelfs de winter door, en als dat niet zo is, komen ze in de lente vrolijk weer terug. Pas geplante viooltjes zijn nog wel wat kwetsbaarder. Zorg dat ze overdag voldoende water hebben (dat is vandaag vast gelukt :-)), zodat ze goed de kans krijgen om te wortelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf nu, kunnen viooltjes ierder lage temperatuur verdragen, ze zijn winterhard, hooguit bevriezen de bloemetjes, maar die komen gewoon weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij zijn na de winter weer opgekomen serieus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn violen hebben de vorst EN de sneeuw overleefd.
Ze hebben ca 2 weken onder 10 cm sneeuw gestaan en die sneeuw was nog niet weg of er kwamen al weer bloemen, die hingen vervolgens wat slap tijdens de vorst (en toen is ook ook bijna -10 geweest) maar dat is ondertussen allemaal weer goed gekomen.
Geen zorgen zou ik dus zeggen
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding