hoeveel graden vorst kunnen viooltjes aan?

Heb ze zaterdag buiten geplant, vandaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
33.8K

Het beste antwoord

Viooltjes zijn supersterk. Ze kunnen makkelijk 5 graden vorst aan.

Soms zie je ze 's ochtends helemaal bevroren en slap bij hangen en 's middags zien ze er weer fris en vrolijk uit.

Bij ons verderop bij een café heeft de hele winter viooltjes gestaan. Gewoon met bloemetjes er nog aan en we hebben toch een behoorlijk strenge winter gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Viooltjes kunnen goed tegen vorst, soms bloeien ze zelfs de winter door, en als dat niet zo is, komen ze in de lente vrolijk weer terug. Pas geplante viooltjes zijn nog wel wat kwetsbaarder. Zorg dat ze overdag voldoende water hebben (dat is vandaag vast gelukt :-)), zodat ze goed de kans krijgen om te wortelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf nu, kunnen viooltjes ierder lage temperatuur verdragen, ze zijn winterhard, hooguit bevriezen de bloemetjes, maar die komen gewoon weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij zijn na de winter weer opgekomen serieus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn violen hebben de vorst EN de sneeuw overleefd.
Ze hebben ca 2 weken onder 10 cm sneeuw gestaan en die sneeuw was nog niet weg of er kwamen al weer bloemen, die hingen vervolgens wat slap tijdens de vorst (en toen is ook ook bijna -10 geweest) maar dat is ondertussen allemaal weer goed gekomen.
Geen zorgen zou ik dus zeggen