Waar kan ik ritselfolie kopen? Om duiven en eksters en kouwtjes af te schrikken.

ik weet helemaal niet wat het is, maar las er over. Of verjaag ik er ook merels mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, spul dat vogels afschrikt denkt natuurlijk niet: oei, een merel, snel even niet ritselen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei , dom van me he

Het beste antwoord

Ritselfolie is te koop bij plaagdieren bestrijden.
Kees kooijman, maar is nogal prijzig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een +. Dit is het eerste antwoord op mijn vraag.

Andere antwoorden (3)

Tegen duiven kan je het beste cd-tjes ophangen of een net spannen. Eksters is een ander verhaal. Neem eens contact op met een bedrijf dat is gespecialiseerd in ongedierte bestrijding. Die hebben vaak goede ideeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hiervoor ook aluminiumfolie gebruiken, dit ritselt in de wind en weerkaatst ook zonlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang enkele CDtjes op. Zorg wel dat ze goed rond kunnen draaien. Door de spiegeling van het zonlicht schrikken de vogels en ze komen niet meer terug.