Welke uil roept om de(plus/minus) 5seconden hoe?

in heb al 3 nachten een uil in de tuin.Hij roept alleen ''hoe'' om de 5seconden.Zelf denk ik aan een rans uil.Ik ben op internet al het zoeken geweest maar kom niet meer verder.Omdat hij er net zit wil ik voorlopig nog niet gaan kijken of ik een roestboom kan vinden dat ga ik pas doen als hij er een flinke tijd(als hij al blijft) zit omdat ik hem niet weg wil jagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je laat die uil daar gewoon zitten, zonder hem antwoord te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol @ nyx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom wil je DAT perse weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@robm nee zoals gezegd ga ik nog even niet kijken in de buurt van waar ik het geluid hoor.En dan nog kan ik er met een simpel digitaal cameraatje denk ik geen foto van maken.
@nyx euh...hoe bedoel je ...maar nee?
@mr zann ik ben blond ????
@tijookat als ik een vogel in mijn tuin spot wil ik graag weten wat het is ik kom de vreemdste vogels tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uil roept "hoe", ipzy...
Dat arme beest is duidelijk de kluts kwijt...
En jij hier maar vragen beantwoorden, maar die uil even antwoord geven, dat is dan weer teveel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aaah dan is het een benny neyman uil :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu voel ik me ineens blond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker geen Benny Neijmanuil, die weten juist _niet_ 'HOE';-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
benny ney man heeft een liedje:
hij weet niet hoe
heet het een van zijn grote hits en een van mijn favo's(jeugd sentiment)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euh
het heet ik weet niet hoe

Het beste antwoord

Een oehoe? En het komt voor in Nederland dat ze in tuinen zitten, het is heel zeldzaam, maar het kan wel.
Een ransuil is wat normaler, ook erg bijzonder, een ransuil maakt ook wel het hoe-hoe geluid.
Ontzettend leuk dat er zo dicht in de buurt een uil zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja he.Ik vind het ook heel speciaal ik hoop dat ie blijft:-)

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik vd week achter een echte computer zit zal ik eens goed op die site kijken maar wat ik horen kon zeg ik idd rans uil allhoewel die toch meer oehoe klinkt dan dat ik buiten hoor.hardstikke bedankt voor je goede link ik kan er iig een paar afstrepen die het zeker niet zijn
op deze pagina vind je alle geluiden van de in nederland voorkomende uilen
http://www.uilen.org/index%20geluiden5.htm

Toegevoegd na 28 seconden:
sorry ik bedoel europa