Hoe krijg je klaver uit je gazon?

we hebben best een mooi gazon maar nu krijg ik grote oppervlakken klaver. en dit vind ik minder mooi, het overwoekerd het gras.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
122.8K

Antwoorden (4)

Neem een konijn en een buitenhok 2x per dag even verplaatsen en weg klaver. Ze zijn er dol op.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan heb je al te lang laten woekeren.Zo gauw je ergens in je gazon klaver ziet groeien,gelijk verwijderen als het nog klein is,Die hebben ook een pin wortel,
Bij vochtige grond ,laat het zich dan gemakkelijk uittrekken,met wortel en al.
Maar bij de Boerenbond ,of Welkoop hebben ze er spul voor,om te spuiten.
4 jaar geleden
Garandeerde succes met het volgende middel: Luxan, Primstar: tegen onkruid in weide en gazon, na (her)inzaai en in bestaand gras.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klaver in het gazon duidt op een stikstof tekort. Gebruik goede organische bemesting met een ho(o)g(er) stikstof gehalte. Zorg daarnaast voor een gezond(er) bodemleven met bijvoorbeeld lavameel.
een jaar geleden