De pecannoot (Carya illinoinensis) is een bladverliezende, tot 55 m hoge boom uit de okkernootfamilie (Juglandaceae). De bladeren zijn afwisselend geplaatst, oneven geveerd en 30–50 cm lang. De deelblaadjes zijn ei- tot lancetvormig, 10–20 cm lang en aan de randen gezaagd. De geliggroene bloemen groeien in tot 12 cm lange bloeiwijzen.
Bronnen:
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Pecannoten komen van de pecannotenboom.

Ja, echt waar. ;-)

Zie onderstaande Bron.
Cryofiel
13 jaar geleden
Pecannoten groeien aan bomen van de okernootfamilie. Oorspronkelijk vanuit Zuid Amerika.

Toegevoegd na 2 minuten:
deze is ook informatief en leuk om te lezen:
http://www.aboutnuts.com/nl/encyclopedie/pecannoten