nieuwe lederen salon gekocht hoe krijgen wii de reuk weg onze dochter is allergisch-?

2 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Amadea
2 jaar geleden
Hoe kan een salon van leder zijn? Bedoel je een stoel of een bank?
Utrecht
2 jaar geleden
En is je dochter allergisch voor de geur van leer? Dat is bijzonder.
SimonV
2 jaar geleden
Het is controversieel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_chemical_sensitivity
Amadea
2 jaar geleden
Vraagsteller woont vermoedelijk in België. Op https://taaladvies.net/salon-of-woonkamer-of-zitkamer/ vond ik de volgende informatie en daarmee het antwoord op mijn vraag in de eerste reactie: In de standaardtaal in België wordt salon ook gebruikt in de betekenis ‘bankstel, zithoek’. Dat kennen wij in Nederland niet. Bij ons wordt salon met name gebruikt voor gelegenheden waar een kapper of een ijsverkoper werkt.

Antwoorden (1)

1. Ontgeuren met schoonmaakazijn
Meng schoonmaakazijn met water en giet het in een plantenspuit. Spuit het geleidelijk over de bank en laat het intrekken. Ook is het mogelijk om schaaltjes met schoonmaakazijn onder de bank te zetten. Dit werkt ook geur-absorberend.

2. Ontgeuren met baking soda
Dit wordt meestal gebruikt om koekjes te bakken, maar het werkt ook geur-absorberend. Strooi over de bank heen, laat het een nachtje intrekken en zuig het de dag daarna goed op met een stofzuiger. Dit kun je meerdere keren herhalen als het niet direct resultaat geeft.

3. Reinigen met leercleaner
Dit is een sterk reinigingsmiddel voor leren meubels. Smeer het eerst op een onopvallende plek om te kijken wat voor resultaat het geeft.