wie weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Toilet rol houder?
Amadea
2 jaar geleden
Is het van kunststof of steen? Bevindt het zich in badkamer, toilet of keuken?

Antwoorden (1)

Dat is een zeephouder. Het stuk zeep past op de uitstulping die naar boven staat. Het is dan de bedoeling dat je met natte handen over de zeep gaat en er zo wat zeep aan je handen blijft. De zeep blijft dus vast staan.
Is niet meer van deze tijd... want de zeep wordt vies en dat is moeilijk schoon te maken.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Kocht je dan speciale voorgevormde zeep daarvoor? Of maak je dan zelf een inkeping?
Thecis
2 jaar geleden
Nee, het wordt er in geklemd. De achterkant is verzonken.
Amadea
2 jaar geleden
Kun je een (link naar een) afbeelding van een soortgelijk voorwerp tonen? Pas dan kun je mij overtuigen dat het een zeephouder zou zijn, crispy.
SentWierda
2 jaar geleden
De ouderwetse (eind 19de eeuwse) zeephouder is de zeepbolhouder met zeepbol.
Tegenwoordig nog te koop bij o.a. Dille & Kamille. Wordt als hygiënisch aangeprezen omdat de zeep niet in een bakje ligt en vochtig blijft, maar opdroogt na gebruik.
Vele varianten via Google: zeephouder 19de eeuw.
Amadea
2 jaar geleden
Alleen de bekende bakjes zoals deze: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPzCkdZnParCN2m9Nx4VKcpqf6fvqJCsD7zw&usqp=CAU maar niet met zo'n uitsteekding erboven. Heb jij dan een link, SentWierda?
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Jammer dat je op de foto niet kan zien waar het hangt. Ik vermoed dat het inderdaad een zeepbakje is. Maar dan een voor zeep en spons. De zeep plat op het bodembakje en de spons geklemd achter het bovenste blokje.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Zoiets als dit:
https://laurelleaffarm.com/item-pages/vintage-white-enamel-wall-mount-soap-dish-sponge-holder-french-farmhouse-style-Laurel-Leaf-Farm-item-no-fr30428.htm