Kan het kwaad voor je matras om 1 a 2 maanden op de grond te liggen?

Ik heb een nieuw bed en matras gekocht. Echter is er een vertraging in levering voor het bed. Zou het kwaad kunnen voor mijn matras dat die een tijdje op de grond ligt en dus niet goed verlucht kan worden? Het is een twee persoon matras waar ik alleen op slaap.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
paulus811
3 jaar geleden
@LeonardN, waarom geef je dat antwoord dan zelf niet ipv iemand de les te lezen?
Thecis
3 jaar geleden
@LeonardN
Dat noem je dus weer tussen de regels door lezen. Een gemiddeld mens weet hieruit het antwoord en ziet dit dus niet enkel als een advies. Jouw mening of interpretatie kan daarin verschillen. En dat mag. Maar ik zou niet weten waarom iemand haar antwoord moet aanpassen omdat het niet jouw stijl is. M.a.w., het is wel degelijk antwoord op de vraag, maar niet zoals jij het graag ziet.
anneliez
3 jaar geleden
Matras vaak omkeren en als het mogelijk is matras overdag overeind zetten, zodat het dan kan luchten
LeonardN
3 jaar geleden
@Thecis
"Maar ik zou niet weten waarom iemand haar antwoord moet aanpassen omdat het niet jouw stijl is." Omdat het de regel is op GV dat je direct antwoord moet geven op de vraag. Het is mijn stijl geworden omdat ik het zo roerend eens ben met die regel. Het laat zo min mogelijk ruimte voor onjuiste interpretatie. Overigens dacht ik dat het antwoord waar anneliez meekwam een "JA"-antwoord voorstelde, maar ik zie jou nu ongeveer hetzelfde advies geven bij een NEE-antwoord.
Het is dus zeker geen antwoord op de vraag. Enkel advies wat op beide mogelijke antwoorden gegeven kan worden.
Antwoord op een dergelijke vraag is altijd in de vorm:
Ja/Nee het kan (geen) kwaad voor je matras om 1 a 2 maanden op de grond te liggen. https://goeievraag-info.startpagina.nl/forum/topic/2572861/huisregels-van-startpagina-goeievraag/
Antwoorden geven antwoord op de vraag, met uitleg. Antwoorden moeten DAADWERKELIJK antwoord geven op de gestelde vraag en zijn feitelijk controleerbaar.
Thecis
3 jaar geleden
@LeonardN
Het enige waar het niet aan voldoet, is dat het niet feitelijk controleerbaar is, oftewel, er is geen bronvermelding. De rest van het antwoord was gewoon duidelijk. Alleen voor jou kennelijk niet. Dus dan vorm je de uitzondering en je kan niet alles gaan aanpassen voor een enkel iemand. Dan blijf je bezig. Nogmaals, je dringt iemand jouw stijl op. Wanneer we dat andersom doen, geef je duidelijk aan dat jij je niet aanpast. Dat noemen we met 2 maten meten en dat wordt nog steeds niet gewaardeerd. Het feit dat jij een antwoord niet kan plaatsen wil dus niet zeggen of iets wel of niet een antwoord is op de vraag. Hoogstens dat jij het niet een antwoord op de vraag vindt. Desalniettemin dwing je iemand bijna het antwoord naar jouw maatstaven aan te passen. Nogmaals, dat wordt dus niet gewaardeerd. Zoals ik al vaker zei, de stijl wordt niet aangepast omdat iemand dat graag ziet. Er zijn andere stijlen dan de jouwe. Zo is het leven helaas.
Thecis
3 jaar geleden
@LeonardN
Anneliez en ik geven in feite hetzelfde antwoord. Iets beter lezen en interpreteren en de bedoeling erachter lezen, dan kom je er echt wel uit. Off-topic. Vele vragen kan je met zowel ja of nee beantwoorden. Dat hangt af van de stijl die je hanteert. Zoek maar eens op.

Antwoorden (1)

Nee, dit kan geen kwaad.
Veel bedden luchten namelijk niet beter dan een matras dat op de grond ligt. Al was het maar omdat veel mensen onder het bed alles volbouwen waardoor beluchting niet goed gaat.

Om de matras goed te laten luchten, kan je wel het matras regelmatig omdraaien, dekens even op een stoel er naast leggen (zodat de matras niet afgesloten wordt) of het matras regelmatig even op zijn kant zetten.