Hoe krijg je de MUSIK lamp van de Ikea weer uit elkaar?

Ik heb bij de Ikea de Musik lamp gekocht, maar wilde nog even wachten met hem ophangen. Daarom heb ik toen de 2 onderdelen van de lamp al in elkaar geklikt zodat ik hem makkelijker kon bewaren, maar nu ik ze wil bevestigen aan de muur moet ik ze eerst weer uit elkaar zien te krijgen, maar dit lukt me niet. Weet iemand hoe dit systeem werkt en hoe ik de onderdelen weer uit elkaar kan halen?
Het omcirkelde gedeelte op de foto wil ik weer uit de lamp halen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
4.8K

Antwoorden (1)

Volgens de montagehandleiding (kun je downloaden op de ikea website) zitten er 6 klemmetjes aan het donkere gedeelte, waar de metalen kap overheen klikt. Aan beide kanten zitten er 3, een paar centimeter vanaf beide uiteinden en nog ergens ongeveer in het midden.

Probeer eerst eens of je het zwarte gedeelte voorzichtig naar elkaar kunt knijpen zodat ze kap loskomt van de klemmetjes. Lukt dat niet, dan heb je een platte schroevendraaier of iets dergelijks nodig. Die steek je voorzichtig tussen beide delen, zodat je het klemmetje een beetje naar binnen drukt en de metalen kap een beetje naar buiten trekt. Misschien lukt het ook met een mes die je tussen beide delen schuift en zo de metalen kap iets naar buiten buigt. Wel opletten dat je het mes niet door de snoertjes binnenin de lamp steekt, een paar millimeter moet genoeg zijn om de kap op te lichten.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ga het is bekijken en proberen, bedankt!