Hoe moet ik lichtjes ophangen in mijn kamer zonder dat de verf eraf gaat? Neemt plakband de verf mee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
Pieterke
3 jaar geleden
Wat voor lichtjes?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als uw verf geen goedd hechting heeft op het opp. Waarop het is geschilderd... dan neemt plakband de verf mee. Best eerst een test doen op een verborgen opp.

Antwoorden (1)

Lakverf op hout en muurverf worden NIET beschadigd als je dubbelzijdig plakband gebruikt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Summo
3 jaar geleden
Wat probeer je precies te bereiken met dit antwoord? Uit je link blijkt al hoeveel soorten er zijn. Lakverf op hout kan wel heel wat hebben maar muurverf echt veel minder, hangt ook nog van de hechting af. Ik durf te beweren dat bijna alle dubbelzijdige tape ZEKER je verf kan beschadigen. Zelfs met schilderstape (en helemaal die goedkopere gele variant) trek je er hele stukken muurverf af als je het iets te lang laat zitten (dagen ipv uren), (heel) slecht antwoord dus.
Abcde
3 jaar geleden
Wij trokken bij het verwijderen van dubbelzijdig tape op de voormalige kinderkamer behalve de latex ook een deel van de stuc van de muur. Gelukkig was deze kamer toch aan een opknapbeurt toe.