Welke vloerbedekking kan je het beste kiezen in combinatie met vloerverwarming?

Wij zoeken naar een vloerbedekking voor woonkamer en keuken in 1. Maar we zijn er niet over uit. We moeten er uiteraard rekening mee houden dat de vloerbedekking niet te dik moet zijn, vanwege de vloerverwarming.

3 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Tapijt is haast alles goed maar een pv vloer is ook prima.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
"tapijt is haast alles goed" is dus absoluut niet waar. Wollen vloerbedekkingen en vloerbedekkingen met een rubberen "onderlaag" isoleren erg sterk en zijn dus slecht bij vloerverwarming.

Antwoorden (1)

In ieder geval mag de vloerbedekking niet isoleren. Als je een hekel hebt aan een kunststof vloer (wordt ook veel toegepast, maar ziet er wel een beetje plastic uit) moet je denken aan een vloerbedekking van natuurvezel zoals sisal. Dan kom je bij b.v. jabo-tapijt.