Zo'n 30 jaar geleden had ik een schoottafel met een zak eronder. Weet iemand waar je die kunt kopen?

Je had dus een tafelblad met daar aan vast een zak die gevuld was met, ik meen, rijst maar het kan ook iets anders geweest zijn. Die zak vormde zich naar je benen, zodat het tafeltje altijd goed stevig lag. Naar mijn idee handiger dan de huidige schoottafels met kussen. Weet iemand of en waar die nog te koop zijn?
Ik kan ze nl. op internet niet vinden.

3 jaar geleden
in: Interieur
2.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
er zaten volgens mij piepschuim balletjes in. zou vegro niet zoiets hebben
Pieterke
3 jaar geleden
Het zouden ook piepschuimballetjes geweest kunnen zijn inderdaad. Vegro is voorzover ik weet een groothandel die spullen voor de thuiszorg enz. levert. Maar ik zal eens kijken. Bedankt voor je reactie.
Pieterke
3 jaar geleden
Helaas wayan ze staan daar niet in het assortiment.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik weet niet of je iets met deze tips kunt:
Op marktplaats staan er een paar te koop. Wellicht zit hier ook het oudere model tussen. Ik heb zelf natuurlijk ook gekeken. Sommige zagen er wat dikker uit dan de nieuwe modellen.
Ikea verkoopt ook één in meerdere kleuren. Even zoeken op laptopondersteuning en Ikea. Deze vorm is in ieder geval al anders.
Succes!
Pieterke
3 jaar geleden
@Simonsdochter. Bedankt. Ikea had ik al gekeken maar Marktplaats was ik vergeten.
Ritsuka
3 jaar geleden
Heeft die van de Ikea geen rijst?
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Ritsuka. Ik dacht het niet maar ik zal nog eens kijken.
Wayan dacht dat het piepschuimballetjes geweest waren. Zou ook wel kunnen, het is al zo lang geleden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik had voor mijn moeder ook zo'n ding gekocht. Door de piepschuimballetjes o.i.d was het ook goed te hanteren en drong ook de warmte niet door.
Een enkele keer zag ik ze wel bij een kringloopwinkel. Zal morgen eens kijken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nog niet gevonden maar zou je zelf niet zoiets in elkaar kunnen knutselen of iemand in de omgeving? Lijkt eigenlijk een kussensloop met een rits en vulling van een zitzak vastgemaakt onder aan een dienblad. Je blijft maar druk met je buuf, mooi en sterkte!
Pieterke
3 jaar geleden
@wayan. Ik ben helaas niet zo handig en ik ken niemand in mijn directe omgeving die dat zou kunnen doen. Wat mijn buurvrouw betreft: Die is gisteravond overleden.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik heb er inmiddels eentje gevonden.

Antwoorden (1)

Ze zien er nu wel iets anders uit, maar het doel blijft hetzelfde. het heet een schoot- dienblad - met kussen. Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Precies dezelfde is elders veel voordeliger te koop: https://www.maxtotaal.nl/aidapt-schootdienblad-met-kussen.html maar die van vroeger waren anders. Ze konden zich naar jouw schoot vormen, hadden een soort beanbag. De randen van dit dienblad lijken mij voor veel handelingen eigenlijk onhandig.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
Het gaat niet over de prijs, maar over de naam en de functie. Waar die het goedkoopst is wordt niet gevraagd.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt elder 161 maar dit is niet wat ik bedoel. Ik bedoel er echt eentje met een zak eronder en zonder handvatten.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Amadea.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik heb er inmiddels eentje gevonden.
Amadea
3 jaar geleden
'k Ben benieuwd wáár, Pieterke? Want ik ben heel lang aan het zoeken geweest...