Hoe kan ik een doffe vlek op een lamulux tafelblad verwijderen?

Hallo,
Wij hebben een zeer onderhoudsvriendelijke tafel in Lamulux. Nu is er echter, door het plaatsen van een stenen bloemenvaas op de tafel, een matte vlek ontstaan op de tafel op de plaats waar deze vaas gestaan heeft. Ik heb reeds de fabrikant gecontacteerd die geen antwoord had op mijn vraag. Hij heeft mij doorverwezen naar een firma die gespecialiseerd is in onderhoudsproducten (Orange); ook zij moesten mij het antwoord schuldig blijven. Is er iemand van jullie die mij kan helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Interieur
13.7K
jc54
4 jaar geleden
Je zou eens kunnen proberen met een likje pindakaas. Goed inwrijven. De olie in de pindakaas heeft op verschillende ondergronden een voedende werking.

Antwoorden (1)

Lamulux is gebaseerd op melamine, een synthetische stof die sterk, hard en licht is en bestand tegen o.a. zuren. Het is krasbestendig en heeft geen onderhoud nodig. Afnemen met een vochtige doek is al voldoende, ook bij knoeien of vlekken.

Maar kennelijk is het materiaal niet bestand tegen langere tijd erop inwerken van vocht. Het dient namelijk direct droog gedept te worden. Gebruik voortaan altijd onderzetters of viltjes als je er iets waar wat vloeibaars in zit op wilt plaatsen!

Er bestaat een speciale Care Kit Melamine, waarin Multi Cleaner en een microvezeldoek zit. (Die dingen kun je uiteraard ook los aanschaffen). Mogelijk helpt het om het tafelblad daarmee te behandelen.
Amadea