kan je sticker waar text op staat op steigerhout plakken ?

ik heb een wandbord van steigerhout kan je daar text op plakken of heeft iemand een goedkope oplossig daarvoor :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat kan je dan toch zien dat wil ik juist niet :)

Antwoorden (1)

Dat ligt aan het formaat van je sticker. Steigerhout heeft een grove structuur. Een grote sticker met voldoende plakkracht kun je daar wel op plakken. Losse letters is niet aan te raden, tenzij je het hout eerst goed schuurt en je letters hebt die je wat mee kunt vormen met de structuur van het hout zodat ze voldoende contact maken met de ondergrond.

Heb je een rechthoekige sticker, leg die dan eerst los op het hout en plak rondom af met schilderstape. Verwijder de sticker en schuur en schilder het stuk hout waar de sticker moet komen. Als de verf droog is plak je de sticker er op. De verf vult kleine oneffenheden en geeft een gladder oppervlak dan ruw hout, waardoor de sticker beter blijft plakken.

In plaats van verf kun je ook ducttape gebruiken dat je eerst op het hout plakt en daar de sticker overheen. Ducttape heeft een goede plakkracht en kun je ook goed in de structuur van het hout drukken. De sticker heeft dan een betere hechting op de ducttape dan het op het hout zou hebben.