Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen deze tekens in klok?

Het is een art deco klok 1960 ongeveer .
Er staan letters en cijfers in en ik wil graag weten wat die betekenen en wie / waar het gemaakt is.
Ik vermoet dat PMB2011 de laatste was die hem heeft nagekeken.
Verder UW7/29 171265 geen idee jullie ik hoor het graag.
Alvast bedankt voor de moeite

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dit zijn gegraveerde cijfers, dus die zitten er af fabriek in. Waarschijnlijk zijn dit serie/fabriek/modelnummer.
Een klokkenmaker of horloger graveert nimmer in een klok of horloge. Zij krassen hun initialen en de datum van schoonmaken of reparatie met een speciale pen in het deksel van het horloge, of in de kast of het uurwerk van een klok, dus gewoon uit de hand. Graveren zou veel te veel werk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronaldP
7 jaar geleden
Cijfers zijn gestanst maar je hebt gelijk, er vlak naast zitten asjes voor het loopwerk. Het is niet mogelijk (erg lastig) in deze situatie te stansen omdat dan de druk op deze asjes te groot wordt. Ergo: de codes zitten er al vanaf de fabriek in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank
Heb zelf ook een beetje op internet gekeken en ik vermoet dat het een Wuba klok is met palissander hout.
Zou dat kunnen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@mhofman. Dat zou heel goed kunnen. De Wuba klokken werden tot 1957 gemaakt in Almelo. De fabriek van Warnink (voorheen Wuba) bestaat niet meer, deze is in 2008 gestopt. Er is nog wel een site: http://warminkklokken.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top en dank voor de moeite en meedenken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding