kun je een plafond van kurk verven en zoja met welke verf?

In mijn toekomstige huis zijn een aantal muren en plafonds gemaakt van kurk. Het is zonde om het weg te halen omdat kurk goed isolerend is. Echter de kleur is nog van de jaren 70/80. Nu is de vraag of je hem over kan schilderen met wit en zoja welke verf is daar geschikt voor?
Vroeger werd het afgeraden, maar aangezien verf zich ook ontwikkeld, is het misschien tegenwoordig wel mogenlijk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
2.4K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/afwerking/interieur/behangen/vraag/5625/wandtegels-in-kurk-verven/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pas op, altijd van je af verven...

Antwoorden (1)

Nee, niet blijvend omdat kurk blijft werken.
Je hebt wel zoiets als white wash. dat gaat over een bestaande kleur heen.

En klein object kun je spuiten met acryl verf ,maar dat is geen duurzame oplossing.
op een gegeven moment gaat het barsten.