hoe verwijder je nicotine aanslag van behang?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
6.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
opnieuw sauzen
SimonV
7 jaar geleden
Daar trekt de nicotineaanslag weer doorheen.
SimonV
7 jaar geleden
Nicotineaanslag is niet eenvoudig te verwijderen. U kunt het gaan schoonmaken met ammoniak maar dan zal niet alles verdwijnen. De enigste oplossing is om de muren en plafond te schilderen met isolatieverf. U kunt niet zomaar elke muurverf kopen want de meeste producten zullen je niet helpen. Een emmer muurverf met de woorden 100% dekkend van de bouwmarkt ook niet. Bij de meeste normale verven zal de nicotine er weer doorheen trekken. In het eerste instantie gaat u de muren zo goed mogelijk schoonmaken, nicotineaanslag is namelijk een vette laag die verwijderd dient te worden zodat de nieuwe laag beter zal hechten. Hierbij kunt u gebruikmaken van vele vetoplossers, maar ammoniak is hedendaags nog de beste en sterkste middel daarvoor.
Na het schoonmaken laat u eerst de muren en plafond goed drogen.
Isolatieverf is een professionele verf die voor een zeer goede dekking zorgt. Als u een isolatieverf gebruikt, geeft u nicotine geen kans meer om zichtbaar te worden. U kunt daarna uw muren schilderen in de gewenste kleur. Zie ook deze tips: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1107518 http://www.kleurdeco.nl/doe-het-zelf/nicotine_en_rookaanslag_verwijderen.html
Ritsuka
7 jaar geleden
is bij mijn vorige woning toch gelukt op plafond. Was wel 3 lagen sauzen, maar toen was het weer wit.
ronron1212
7 jaar geleden
@SimonV prachtige reclame site en een blog?
Goede verf is duur maar doet de klus echt wel.
SimonV
7 jaar geleden
Daarom heb ik m'n antwoord maar bij reacties geplaatst.
Forum geeft gewoon tips en ervaringen van anderen.
ronron1212
7 jaar geleden
Ja maar dat is nog geen waarheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Isolatie verf is geen merk of zo, dus ik zie de reclame niet. De info klopt. Soms is schoonmaken en sauzen voldoende.
Soms zit het er zo diep ingetrokken dat alleen een iso verf nog werkt, maar ook dan van tevoren schoonmaken. Als alleen latex, dan tussen de lagen door goed laten drogen. Dat kan veel schelen. Een prof pakt sneller een isolatie verf. De tijd en moeite dat het kost als het fout gaat is de extra kosten waard.

Antwoorden (1)

Als het afwasbaar behang is kan je volgende gebruiken:
HG professionele nicotine-, roet- en vetverwijderaar (HG hagesan rood)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt