Hoe zet ik een grote kunstkerstboom in pot/mand?

Het is nog wat vroeg maar hoe zet ik een grote kunstkerstboom (350cm) in een leuke mand/pot zonder gebruik te maken van de bijbehorende standaard. Want die is te groot (80 cm) voor een mand of pot. Ik zoek naar een bevestiging die zorgt dat de boom stevig blijft staan en zeker niet zal omvallen. Op een tafel zetten vind ik overigens niet mooi. Wie o wie heeft er een goed idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
7.7K
amc
7 jaar geleden
http://www.kunstkerstbomen.nl/product/detail/kunstkerstboom-mand Kijk hier eens.....zonder standaard in een pot te zetten is geen goed idee!
amc
7 jaar geleden
Kan de reactie helaas niet weghalen maar ik zie dat de doorsnee niet groot genoeg is....die zijn hoogstens 70 cm.....helaas!

Antwoorden (2)

Bij een boom van 350 cm hoog wordt niet voor niets een brede standaard van 80 cm geleverd. Als je de boom in een kleiner standaard in een kleine bak zet is de kans groot dat die gaat omvallen.

Er zijn verschillende opties:
1: Vind een mand van meer dan 80 cm doorsnee, zodat de hele standaard er in past. De bodem moet goed vlak en stevig zijn.

2: Gebruik de originele standaard van 80 cm. Neem een mooie rieten mand en maak een gat in de bodem, zodat die over de standaard past. Dan de boom erin en mand opvullen met iets leuks, zoals proppen krantenpapier met bovenop een laag mos. Op de vloer rond de mand kun je een leuk kleed ofzo leggen, zodat de uitstekende punten van de standaard niet meer zichtbaar zijn.

3: Wil je toch een kleinere mand waar niet de poten van de grote standaard uitsteken? Neem een kleiner standaard die in de mand past. Maak gaten in de bodem van de mand op de plek van de poten. Neem een stevige, onbuigzame houten plaat van minstens 80 cm (rond of vierkant). Met schroeven, beugeltjes of gaatjes+tiewraps maak je de kleine standaard vast aan de onderplaat. Rond de mand heb je dan een vloertje dat je mooi kunt afwerken met stof, kunstgras of wat jij mooi vindt. Het geheel van houten plaat, standaard en mand kun je gewoon in elkaar laten zitten voor volgend jaar.

4: Gebruik een parasolvoet en 4 tegels. Ook dan moet er een gat onderin de mand. Voordeel is dat je na de kerst de parasolvoet en tegels gewoon weer buiten kunt leggen en zomers voor de parasol kunt gebruiken.
7 jaar geleden
Boom gewoon in de mand doen en aan de top met 3 vislijnen aftuien aan het plafond.