hoe kan ik een doffe plek in een leren bank herstellen?

Als ik lang op de bank zit blijf ik met mijn broek aan de bank plakken, vooral als het warm is (en mijn broek wat zweterig). Hierdoor is een doffe, ietwat pluizige plek ontstaan. Bestaat er iets om de plek weer van een glanzend laagje te voorzien? Invetten helpt niet (genoeg)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
3.6K

Antwoorden (1)

Daar zijn speciale middelen voor (verkrijgbaar bij de (betere) meubelzaak.
Je moet het leer eerst goed schoonmaken (met een speciaal daarvoor bestemd middeltje), dan ontvetten (idem), de ruwe plekken glad schuren met een leerschuurlapje (dus niet met een keukenspons ;-) ), en dan de bank behandelen met een kleurhersteller / verf. Maar als je dat goed en grondig doet, heb je ook weer een zo goed als nieuwe bank.