Wat is dit voor klok?

Toegevoegd na 1 minuut:
En kun je me ook uitleggen hoe we ze weer op slag krijgen?
Hij loopt wel, maar slaat op de verkeerde tijden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (2)

Een Junghans wandklok.
Omdat ie niet in z'n geheel zichtbaar is kan er eigenlijk niet meer over worden verteld.
Amadea
8 jaar geleden
Wat voor klok het is, is al gezegd (geschreven). De klok op slag zetten moet officieel door de wijzers los te halen en op het moment dat de klok slaat de wijzers op de goede tijd terugplaatsen. Als de wijzers niet te vast zijn aangedraaid, dan kan de klok ook op slag gebracht worden door de wijzers tegen de draairichting in te draaien als ze slaat.