Mag je de witte rand om een spaarlamp of led lamp zwart maken?

Ik heb een zwarte kroonluchter waar ik het liefst kaarsvormige spaarlampjes of led lampjes in zou doen. De lamp wordt veel gebruikt en brand bijna de hele avond.
Alleen hebben al die lampjes zo een witte rand (soms ook met opdruk).
Mag je deze rand zwart maken? En wat kan ik hier dan het beste voor gebruiken?

8 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Het beste antwoord

Dat is gewoon een stukje van de fitting (het kunststof gedeelte waar het glas van de lamp in is gevat) , en die wordt bij led-lampen eigenlijk totaal niet heet. Je kunt hem dus kleuren /verven/overplakken met wat je maar wilt. Een stukje zwarte tape (isolatietape bijvoorbeeld) is misschien nog wel het mooist (en het makkelijkst)

Toegevoegd na 37 minuten:
Andere opties : watervaste stift, modelbouwverf, zwarte nagellak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nagellak zou ik niet doen. Dit lost op termijn het kunststof op of het word plakkerig.
Aponi
8 jaar geleden
Aan isolatietape had ik nog niet gedacht. Ga het eens proberen, bedankt.