Hoe bestrijd ik ongedierte in de watermeterput?

Wij hebben hele kleine wormpjes in onze watermeterput, onder de mat bij de voordeur. Als we de meter willen lezen, moet er eerst wat water overheen gegoten worden omdat de wormpjes het zand omhoog hebben gewroet. Wie weet hoe ik deze kan bestrijden? Het huis is niet helemaal vochtvrij omdat ik ook wel eens een zilvervisje tegen kom.

8 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Strooi eens wat zout op het zand .
Rieneke1
8 jaar geleden
Waarom zou je ze bestrijden?

Antwoorden (2)

Je zou er wat zand uit kunnen halen en er een laagje beton instorten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
om welke "wormpjes" gaat het, weet je dat ? ik zou wat zand weghalen en wat vochtvreters neerzetten zodat het wat droger wordt misschien dat ze dan verdwijnen omdat de meeste wormen van vochtige grond houden.