Hoe haal je whiteboard stift het makkelijkste er weer af na een paar dagen?

Ik heb dus een whiteboard als weekplanner, en maak hier mijn notities en dergelijke op met een speciale whiteboard stift.
Maar als ik dus iets wil wegvegen wat er al een paar dagen opstaat, dan gaat dit heel moeilijk, omdat het al uitgedroogd is denk ik.
Hoe kan ik dit het makkelijkste doen?

8 jaar geleden
in: Interieur
21.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tissue/ WC papiertje even vochtig maken met spiritus, werkt zelfs met per ongeluk gebruikte permanent markers.
Liever niet met keukendoekje, vlekken in het doekje krijg je er niet meer uit en blijven afgeven op alles wat je erna mee schoonmaakt.

Antwoorden (6)

Met een microvezeldoekje dat je eerst met water vochtig gemaakt hebt.

Is het heel hardnekkig erin getrokken, spuit er dan eerst wat ruitenreiniger op. Even laten inwerken, en dan met het microvezeldoekje schoon en droog maken.
Amadea
8 jaar geleden
Met dezelfde whiteboard stift over de tekst heen tekenen en dan wegvegen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat werkt inderdaad wel redelijk, maar je moet wel precies over die tekst heen
Castle
8 jaar geleden
Maar werkt wel. Ik heb zo zelfs een permanente marker weggekregen van een white board. Dus +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hoeft niet persé, je kan er gewoon strepen over heen tekenen.
Ik heb zo een board op mijn frigodeur om de boodschappen op te schrijven gedurende de week en als ik dan nadien de boel wil afvegen blijven er soms ook resten achter. Deze ga ik dan te lijf met een keukenrolpapiertje waarop ik een druppel of twee keramische kookplaat reiniger doe, even wissen en dan met een proper vochtig papiertje even nawissen om de resten van het product te verwijderen en het bord is zo goed als nieuw.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik altijd een sponsje en daarop wat Cif-cream............werkt voor mij het beste! Je zou ook tandpasta kunnen gebruiken, want dat schuurt ook licht als het op een glad oppervlak is. Heb je toevallig sticker verwijderaar in huis? Hiermee krijg je het ook schoon.
8 jaar geleden
er is speciale whiteboard cleaner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kun je doen met Aceton of met een goede whiteboardspray. Aceton werkt het best.