Waar kan ik goede viltjes kopen voor onder stoel en tafelpoten kopen die goed en toch niet zo prijzig zijn?

8 jaar geleden
in: Interieur
4.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de Aktie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De viltjes die je goedkoop koopt, plakken vaak maar tijdelijk, ze gaan los, verschuiven, of verslijten snel. Hier koop je viltjes passend bij je stoel en vloer:
http://www.floorfriendly.nl/home.php?xid=9696caa0e4b33b45a45c4247174ca2f3
Voor onder een tafelpoot kun je wel de zelfklevende kopen, eventueel zelf op maat knippen, te koop bij de Action.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
inderdaad plakken ze maar tijdelijk. Echter kan je ze wel met goede lijm zelf opnieuw plakken. Je kan ze ook vastspijkeren, maar dan moet je uitkijken dat de spijker niet uitsteekt, want dan krijg je juist krassen op de vloer.

Het beste antwoord

inderdaad, bij viltjes zijn twee dingen belangrijk:
- de hechting
- de slijtvastheid
nageltjes, zoals hierboven gesuggereerd werd, zou ik zeker niet doen. ook als een spijker niet uitsteekt, het blijft een spijker die potentieel krassen kan geven. maar er zijn viltjes waar de spijker al geïntegreerd zit, zoals je kan zien op de afbeeldingen. als je wil plakken dan voor houten poten zeer goede lijm gebruiken en het oppervlak goed voorbehandelen : ontvetten, lichtjes afschuren met zeer kleine korrel enz... Je moet niet onderschatten hoeveel zo een viltje te verduren heeft, elke keer moet de stoel verschoven worden, ook al mensen erop zitten verschuiven ze hem, de vloer is niet altijd glad dus het viltje kan weerstand ondervinden. En niets zo hinderlijk dan viltjes die op de duur overal liggen behalve onder de poten van je stoel, en ik heb nog geen enkele lijm geweten die het uithoudt op oneffen vloeren. Wat de slijtvastheid betreft: ik heb in het verleden al goedkope en dure viltjes gebruikt en moet zeggen dat ik geen groot verschil merk in slijtvastheid...
Bij metalen poten kan je beter gaan voor stevig materiaal, dat je er kan opklikken of overschuiven. De link van Crea is hiervoor o.m. een goede suggestie. Zie ook afbeelding.
Allerlei soorten vind je bij Ali express maar ook in de doe-het-zelfwinkels

Toegevoegd na 3 minuten:
bij Ali Express kan je in ieder geval al een overzicht vinden van alles wat er bestaat, toch handig...
http://nl.aliexpress.com/popular/plastic-chair-mat.html

Toegevoegd na 12 minuten:
met wat handigheid maak je die dingen zelf...
http://nl.aliexpress.com/item/cotton-lace-chair-seat-stool-cover-protector-strap-mat-table-chair-leg-s-stools-protection-pad/1918197314.html
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden.

Andere antwoorden (4)

Bij de Marskramer of de Blokker hebben ze viltjes te kust en te keur. Zelfs vellen die je kunt knippen voor de grootte van je poten. Kost een paar euro.

Toegevoegd na 46 seconden:
Moet je wel naar een grotere vestiging gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Dankjewel
Ikea, daar haal ik ze vaak. Of bij een euroshopper winkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Dankjewel
Ook bij de Wibra en Big Bazar en de Action, maar over de kwaliteit daar durf ik niets te zeggen.Bij de HEMA. o

Toegevoegd na 7 minuten:
De zin "Bij de HEMA" moest vooraan staan maar mijn tablet doet weer raar.
8 jaar geleden
Ook bij zeeman. Witte en bruine dacht ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Hoe goed zijn die dan, heb je er ervaring mee?