Wie weet iets over deze (lelijke) tuin klap-stoel, in bruin skaileer?

Hallo iedereen,

Ik zou graag meer te weten komen over deze (oer lelijke) tuin klapstoel. Hij is bekleed met bruin skai leer, wat iets weg heeft van "lederen autostoel bekleding".

Mijn vraag is, wie weet iets over de oorsprong van deze stoel?

Zoals:
- Wanneer werd hij ongeveer gemaakt?
- Wie was de fabrikant?
- Of de bedenker/ontwerper?
- Zijn er veel van gemaakt?
- Wat voor soort mensen hadden dit soort stoelen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Het beste antwoord

Hij dateert uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Deze stond op marktplaats en werd daar bruine ligstoel genoemd: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/jiEAAOSwMmBVrk5j/$_82.JPG

Toegevoegd na 5 dagen:
Vermoedelijk in Italië gemaakt, zie maar: http://www.yolshy.com/retro-italian-armchair-folding-1960s-70s-modernist-patio-garden-chair-mid-century-vintage.html
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geweldig, wat heb je dat snel gevonden. Toeval? Of had je hem al gezien?
Amadea
8 jaar geleden
Gegoogeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, ja sommigen zijn daar gewoon wat beter in :) . Zelf hadden we ook al flink gezocht. Jammer dat die advertentie al verwijdert is, misschien had er meer info bij gestaan. Misschien dat iemand anders nog iets weet!? We wachten het af. Bedankt voor je antwoord!
Amadea
8 jaar geleden
De tekst is nog wel terug te vinden: "Mooie vintage bruine ligstoelen uit de jaren '70 skai. Supermooie retro tuinset. Deze twee stoelen zijn helemaal hip, terwijl ze toch al heel wat jaartjes meegaan. Altijd erg zuinig mee geweest. Juist omdat ik ze niet wilde beschadigen eigenlijk weinig gebruikt. Nu tijd voor vernieuwing, dus ik neem afstand van deze beauties. Ze worden als set verkocht". De enige extra informatie die het geeft is dus dat het als tuinstoel diende. Ik dacht eigenlijk aan een serre of overdekt terras.
Antoni
8 jaar geleden
Die advertentie staat (vandaag, zaterdag 25 juli 2015) toch nog steeds op Marktplaats? Zie http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuinmeubelen/m949326418-mooie-vintage-bruine-ligstoelen-uit-de-jaren-70-skai.html.
Antoni
8 jaar geleden
Verkoper Ebony uit Apeldoorn http://www.marktplaats.nl/verkopers/8326122.html biedt deze (2) stoelen nog aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed gevonden man, super! Jammer dat een merk vinden, er niet in zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed gevonden hoor, super! Het merk zal wel niet heel bekend zijn. Maar ik vind het al heel wat, dat je hem gevonden hebt.