Wastafel vereist niet standaard Sifon. Hoe los ik dit op?

Gegevens: ik heb een wastafel in badkamer met daar aan vast een waste-plug. Dat is zo'n matalige plug die via een handle open en dicht kan. de schroefdraad onderaan die waste heeft een diameter van 41,5mm. Daaraan vast zit nu een lekkend sifon dat vervangen moet worden. De buis die de muur in gaat is 32mm.

Probleem: ik zoek dus een vervangend sifon dat met 32mm de muur in gaat en met 41.5mm aansluit op de waste vd wastafel. Echter, 41.5mm is geen standaard maat 5/4 inch en 6/4 inch zijn dat wel. 6/4 inch is 38,1mm dus net iets te klein. De schroefdop omhoog gaat dus niet passen. Zie ook bijlage waarbij het rode deel dus 41.5mm is ipv 5/4 inch = 1 1/4 inch.

Vraag: hoe dit op te lossen?
idealiter een passend sifon met deze afwijkende maat.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een merk van de wastafel? Anders met deze vraag een winkel in lopen waar ze eventueel onderdelen voor je kunnen bestellen, zoals warmteservice, maar lokale winkel zijn vaak ook goed.

Antwoorden (1)

er zijn verloop stukken wat in je grotere afvoer past en dan steek je de kleinere pijp er in ook niet helemaal in het midden dan kun je ook nog stellen gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar wel ff de pijp meenemen of het past en een schuifmaat voor de afmeting in de muur