Ik heb onlangs een occasie stoffen sofa gekocht, maar hij is erg vuil (vlekken,...), hoe krijg ik hem weer proper?

Ik weet niet welke soort stof het is en je kan de hoezen er niet afhalen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Ivana
9 jaar geleden
Er bestaan bussen schuimspray voor stoffen meubelen. Dan wordt de stof niet zo nat en de schuim neemt de vlekken op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het een idee er een plaid omheen te doen?

Antwoorden (3)

Bij een drogisterij zoals het kruidvat bijvoorbeeld,maar ook Action verkoopt men spuitbussen voor tapijt en meubels.
Dit is een schuimspray die je op moet spuiten en even in wrijven met een borstel of schone doek,laten inwerken en daarna stofzuigen en het ziet er weer schoon en fris uit zonder vlekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan,ik gebruik het hier ook voor mijn karpet.
Misschien een idee om een stoom reiniger te gebruiken?
Anders hebben ze op Bankstellenshop.com redelijk wat tips staan om een bankstel schoon te maken, meestal met groene zeep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het hangt ervan af welk vuil erop is. Zijn het specifieke zaken (bv. wijnplekken) dan zal een schuimreiniger noch stoomreiniger afdoende zijn in vele gevallen.
is het "gewoon" vuil (van stof bv.) dan kan je het proberen, maar ik vrees wat voor het resultaat. Je moet het wat bekijken als met een kledingstuk, het lukt zelden om dit terug schoon te krijgen zonder het te wassen.
overweeg om de zetel opnieuw te bekleden of een hoes te kopen. met een hoes heb je ook meteen een afneembaar iets dat je kan wassen als het vuil is. Je hebt hoezen in de handel die omheen de zetel spannen, in alle maten en modellen. Dus niet meer alleen die flodderhoezen die je vroeger vond en die niet iedereens smaak waren (ik vond ze eerlijk gezegd niet lelijk, maar als je van strakker houdt is het natuurlijk geen optie).

Toegevoegd na 1 minuut:
bv. http://www.koopkeus.be/a/lijst_product/idx/9999999/mot/Sofaseat/lijst_product.htm
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wauw dit was zeer handig! Dankje vriendelijk!
liveisgreat
9 jaar geleden
leuk dat je het handig vindt.ik vind unigro nu wel vrij duur, je vindt er vast ook goedkopere als je wat zoekt.... succes :-)