Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je een soort binnenshuis balkon?

Ik vroeg me af hoe je het volgende noemt: bijvoorbeeld in een hal loopt een trap naar boven naar de eerste verdieping. Die eerste verdieping bevindt zich dan als het ware nog boven de hal. Hoe noem je zo'n situatie? Ik geloof dat er een Franse term voor bestaat

Toegevoegd na 2 minuten:
Het toevoegen van een afbeelding lukt me niet, dus zie hier een voorbeeld:
http://1.bp.blogspot.com/_aI96fxwQXjQ/TO1df12KKSI/AAAAAAAAd6U/LUdG9843tlw/s1600/PB240045.JPG

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
26.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een inpandig balkon (dus met uitzicht naar buiten) wordt een loggia genoemd, maar wat op jouw foto staat (met "uitzicht" naar "binnen") is een vide.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je was me voor ;-)

Andere antwoorden (6)

Dat is een vide.
Van wiki:
Een vide (Frans: leegte) in een gebouw is een open ruimte die over twee of meer verdiepingen doorgaat.
Een vide ontstaat als een deel van een verdiepingsvloer wordt weggelaten waardoor uitzicht op een lagere verdieping ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat je een vide bedoelt
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
Vide , entresol , overloop .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mezzanine is een woord die zelden in Nederland wordt gebruikt maar wel bij makelaars in Frankrijk vaak wordt gebruikt .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En in Brussel dus het woord komt wel vaak in België voor . Als open tussen verdieping .
Wat je beschrijft is een vide inderdaad. Je hebt ook wel eens in appartementencomplexen een overdekt balkon al dan niet met raam ervoor, dat noemt men een loggia.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is het niet een balustrade
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vermoedelijk zoek je het Franse woord entresol. In het Nederlands wordt het een tussenverdieping genoemd. Een zelfdragende constructie tussen twee etagevloeren in een hoge ruimte, toegepast om extra vloeroppervlakte te creëren.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding