Van wat voor hout is deze tafel gemaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grenen of vuren, schat ik in. Lastig te zeggen van zo'n klein plaatje.

Antwoorden (3)

Beetje lastig beoordelen vanaf een klein foto'tje, maar het geeft de indruk van oud eiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor "oud"
Dit is hout dat eerst een andere functie heeft gehad. Bijvoorbeeld als vloer.
Aan de grote jaarringen te zien en de houtstructuur is het gewoon vurenhout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Sorry eddijst,maar dit is echt geen vuren,die staat in no time bol en scheurt aan alle kanten.
Niet geschikt voor een salon tafel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vuren hout trekt ook krom of bol, al naar gelang hoe de jaarringen lopen.
Het is in ieder geval geen duurzaam hout, dat groeit langzamer en heeft kleine jaarringen.
Dit hout heeft zeer grote jaarringen, dan zou het mogelijk ook grenen kunnen zijn.
burgos
9 jaar geleden
Inderdaad , grenen zou ook kunnen.
Deze tafel is gemaakt van oud teak,en koloniaal gebeitst.
Evt oud gemaakt dat is niet te zien op deze foto,deze tafels komen meestal uit het midden oosten,
Een jaar of 6 geleden was deze kleur en hout een grote mode.
burgos