Hoe zorg ik ervoor dat mijn bureaustoel zachter rolt?

Ik heb nu al een tijdje deze bureaustoel, die, wanneer ik hem verplaats terwijl ik erop zit, een geluid maakt dat door de vloer heengaat.

Ik zit op de 1e etage, en onder mijn kamer is de zitkamer, dus wanneer ik rol met de bureaustoel kunnen ze dat erg goed horen.

Ik heb al een bureastoelmat, maar dat verzacht het geluid maar een klein beetje.

Is er iets dat ik kan doen met huis-tuin-en-keukenspullen, of moet ik nieuwe wieltjes kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vloer waarop ik rol is bedekt met een linoleum laag, waaronder beton zit. Ik denk dat het linoleum niet veel helpt. Ik denk niet dat het nog omruilbaar is sinds het zo'n beetje een half jaar geleden is dat ik de stoel kocht, en het niet zo'n dure stoel was. Ik neem aan dat een paar wieltjes niet zo duur zijn, en dat ik dus voor rubberen wieltjes moet gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wieltjes zijn sowieso verwisselbaar, omdat er ook reserve bij zitten. Ik denk dat het zoeken naar andere wieltjes een verloren zaak is, maar ik kan informeren bij de zaak waar ik hem bij heb gehaald.

Antwoorden (1)

Je kunt de wielen uit de kruisvoet verwijderen, eventueel opwippen met behulp van een schroevendraaier. Dan kun je de bovenkant van de wiel "stift" (dus waar het wiel vast zit) insmeren met wat witte zuurvrije vaseline, dit is verkrijgbaar bij de fietsenwinkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, maar hoe beïnvloed dat het geluid dat de stoel maakt met het rollen?