Welke groene en wit bloeiende vijverplanten zijn geschikt om in een binnenvijver te laten groeien?

Ik heb een grote plantenbak gekregen, het is een halve bol van ca. 50cm doorsnee en 30cm diep. Hij staat onder een kantelraam, een lichte plek dus, maar niet zo licht als buiten. Het lijkt mij leuk om er een minivijver van te maken, maar ik weet niet welke vijver/waterplanten met matig licht en zonder winters vertoeven. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
burgos
10 jaar geleden
Ge zien. tewoon neppers,niet
burgos
10 jaar geleden
Toetsen bord deed een beetje raar.
Ik bedoel, gewoon neppers nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bah nee, dat vind ik niks!

Antwoorden (1)

Er zijn vrijwel geen planten die daar kunnen groeien/ overleven.
En bloeien al helemaal niet.
Dat is niet alleen een kwestie van licht, maar ook vooral van daglicht lengte.
Planten uit de tropen, hebben iedere dag ongeveer even lang daglicht, dus hier in de winter veel te kort!
Planten uit de subtropen, zijn iets meer geschikt.
Wat je kan doen, er zijn wel wat soorten kamerplanten die ook onder water kunnen staan in een aquarium, niet dat ze daar kunnen groeien, maar ze overleven wel een tijdje.
Denk ook aan de dwergkalmoes en de parapluplant, deze zijn zeer sterk voor in huis.
Maar verwacht er niet te veel van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee, bedankt voor je antwoord. Ik ga chlorofitum proberen, en een aantal andere grassoorten. de aquariumplantjes heb ik als zuurstofvoorziening.